Разпродажбите като следствие от самотата

Китай отново направи рекордни обеми в разпродажбите. Те се организират традиционно на 11.11 – празник известен като Ден на самотните сърца. Първият милиард долара продажби онлайн беше достигнат само за 68 секунди, което е подобрен рекорд от миналата година, когато бяха нужни 85 секунди.

Денят на самотните сърца е повече от милиарди продажби на Alibaba и JD.com. Денят отдавна е не просто ергенският ден. Той е много повече.

Но как започва всичко?

През 1993 г. студенти от университета Нанджин избрали 11 ноември за ден на ергена (Bachelors Day), в който неомъжени мъже да отбележат своята самота и да си купят подарък. Датата е избрана заради четирите единици, които събира. Числата също напомнят на празни клони на дърво, което още повече засилва меланхолията.

Това се случва десетилетие след началото на китайската политика за едно дете, която официално започна през 1983 г. Bachelors Day бе преименуван на Singles Day, за да насърчи и неомъжените жени да се присъединят, съобщава Nasdaq.com.

Както телевизионната водеща Ю Сю каза за Time, денят се превърнал в краен срок за онези, които не са женени, да актуализират статуса си.

Но в Китай има нюанс, който трябва да бъде обяснен.

„Китай беше общество, в което нямаше култура за запознанства“, казва тя. „Срещите не се превръщаха плавно във връзка. Просто виждате някого и преценявате дали можете да се ожените за него или никога повече да не го видите. Всичко е или нищо.“

През януари 2015 г. Китайската национална комисия за здраве и семейно планиране призна в изявление на своя уебсайт: „Страната ни има най-сериозния дисбаланс на половете, който е най-продължителен и засяга най-много хора“.

През 2013 г. са се родили около 119 момчета на всеки 100 момичета, което води до изчисления, че до 2020 г. мъжете на брачна възраст ще надминават жените с 24 милиона.

В последните 10 години 11 ноември е синоним на рекордни онлайн продажби.

Разпродажбите първоначално са оповестени от основателя на Alibaba Джак Ма през 2009 г. През това време стойността на оборотите стана невъобразима, а комерсиализмът победи меланхолията.